Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi wyłoniła wykonawców na dwa z czterech odcinków autostrady A1 Tuszyn - granica województwa - poinformowała GDDKiA w czwartkowym komunikacie.

Najkorzystniejszą ofertę dla odcinka "B" Piotrków Trybunalski - Kamieńsk złożyło konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i spółka Mirbud. Cena oferty brutto to 678,047 mln zł.

W przypadku odcinka "D" Radomsko - granica województwa, najkorzystniejsza oferta wpłynęła od firmy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Cena oferty brutto to 338,25 mln zł.

Wybrane oferty dotyczą brakującego dotąd fragmentu autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa.

Oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi oraz Katowicach ogłosiły przetargi na budowę brakujących odcinków A1 30 czerwca br. Odcinki te mają oznaczenia: A, B, C, D w woj. łódzkim oraz E - w woj. śląskim (obecnie w woj. śląskim powstają odcinki F, G, H oraz I - od Częstochowy do Pyrzowic).

Odcinek A obejmuje 15,8 km trasy od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Piotrków Trybunalski Południe (w dokumentacji przetargowej węzeł ten nosi dawną nazwę: Bełchatów; z węzłem). Odcinki B to 24,21 km autostrady od węzła Piotrków Południe do węzła Kamieńsk (z węzłem), odcinek C liczy 16,52 km od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko (z węzłem), a odcinek D obejmuje 7,02 km A1 od węzła Radomsko do granicy z woj. śląskim.

Według Generalnej Dyrekcji fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę. Na A1 między węzłami Tuszyn i Częstochowa Północ zaplanowano pięć węzłów drogowych (Piotrków Zachód; zostanie też rozbudowany o relację Łódź-Warszawa, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów). Liczący 81 km fragment autostrady A1 w woj. łódzkim oraz śląskim ma być - według wcześniejszych założeń - gotowy w 2021 r. Na inwestycję zabezpieczono, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł z Krajowego Funduszu Drogowego.