Ogłoszony został przetarg na prace między Ozorkowem a Łęczycą. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły przyspieszyć do 120 km na godz., a towarowe - do 100 km na godz. O inwestycji poinformował w czwartek PAP Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK).

Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe przypomniał, że linia Łódź-Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa-Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą z prędkością 70 km na godz. Po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km na godz., a towarowe - do 100 km na godz.

"Podróżni otrzymają nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów, które zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Do peronów będą prowadziły dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się" - informuje.

Inwestycja obejmie ok. 17 km torów, dwa mosty, cztery przepusty oraz 18 rozjazdów. Przebudowany zostanie układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Na stacji Ozorków powstanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które usprawni kierowanie ruchem.

Prace mają potrwać do końca 2022 roku. Ich wartość oszacowano na ok. 121 mln zł.

Jak informuje Karol Jakubowski w ramach modernizacji na linii Łódź Kaliska-Zgierz-Kutno zostaną wykonane również prace na odcinkach Łódź Kaliska-Zgierz; Zgierz-Ozorków oraz Łęczyca-Kutno. Pierwszy planowany do realizacji jest odcinek Łódź Kaliska-Zgierz. Po zakończeniu prac na tym odcinku, w 2020 r. rozpoczną się roboty równolegle na dwóch odcinkach: Zgierz-Ozorków i Ozorków-Łęczyca. Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka Łęczyca-Kutno. Trasa ma być przebudowana do końca 2023 roku.(PAP)