Studenci z całej Polski przyjechali do Łodzi by zaprezentować swoje prototypy gier komputerowych. Do ósmego już finału konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych zakwalifikowało się 28 zespołów. Stawka była wysoka, bo najlepsi mogą zyskać nie tylko uznanie w oczach przeciwników, ale i pracę.

Zespół studentów z Politechniki Łódzkiej swoją grę stworzył od podstaw. Nad "Zero G" pracowało 3 programistów i dwóch grafików. - Mamy stację kosmiczną, którą przejęła sztuczna inteligencja, która wabi ludzi obietnicami bogactwa po czym więzi ich i zmusza do pojedynków - mówi Mikołaj Druszcz z zespołu "Puzzles".

Wirtualny spacer po muzeum to pomysł innego zespołu. - Gra zrobiona dla Muzeum Kinematografii w Łodzi, wcielamy się w zarządcę muzeum i naszym zadaniem jest oprowadzanie wycieczek, każda wycieczka, ma określone pokoje, eksponaty, które chce odwiedzić - mówi Patryk Kochański z zespołu "Keyboard Facerollers".

Każdy zespół ma 5 minut na zaprezentowanie swojej gry. Ocenia ją specjalne jury, a także firmy z branży. Konkurs to też szansa na znalezienie zatrudnienia. - Praktycznie wszyscy, którzy pojawiają się na konkursie dostają oferty pracy i tak na prawdę wybierają do której firmy pójdą - mówi Adam Wojciechowski organizator konkursu.

Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych jest organizowany przez Politechnikę Łódzką od 2008 roku.

ŁWD - M.Aleksandrzak